Oddzwonimy!Podaj swoje dane, a nasi doradcy skontaktuje się z Toba w najbliższym czasie.

Anty-poradnik dla kosmetologów ― 10 wskazówek, jak stracić najbardziej lojalnych klientów

Wokół są same porady, jak osiągnąć największy sukces w życiu? 5 wskazówek, jak stworzyć wymarzony salon kosmetyczny? Co trzeba wiedzieć, żeby zawsze być na szczycie?

Znacie to? My też. Wokół jest tylu “doświadczonych” ekspertów, że czasem chce się zapomnieć o ich istnieniu i wyluzować.

Dzisiaj postanowiliśmy odwrócić kota ogonem. Oceniliśmy sytuację, przeprowadziliśmy sondę, zebraliśmy dane statystyczne i stworzyliśmy poradnik, który pomoże kosmetologowi pozbyć się kilkudziesięciu najwierniejszych klientów.

 

 

Przedstawiamy poradnik 10 anty-wskazówek od Zemits

 

1. Nigdy nic nie wyjaśniaj klientowi

Kosmetologia to sprawa solidna i skomplikowana, nie ogarniesz jej tak po prostu. Po co nam były potrzebne te lata trudnej męczącej nauki? Ta klientka i tak nic nie zrozumie, po co marnować czas. Wyjaśnić prostymi słowami? Coś Ty, to uderza w Twoją godność. 

 

2. Obowiązkowo krytykuj Twojego klienta

 Zbędne kilogramy po urlopie? To świetny powód, by wygłosić nudną krytyczną prelekcję, oburzyć się z powodu lenistwa klientki i ją dobrze zawstydzić. A niech wie! Drugi raz nie zje ciasteczka czy kanapki na noc! Prelekcje to Twoje nietykalne prawo, a klient niech je znosi. To przecież on do Ciebie przychodzi, nie Ty do niego

 

3. Nie buduj z klientem żadnych relacji przyjacielskic

Jesteś profesjonalistą, musisz zachować zimną krew i być uosobieniem powagi i solidności. I co z tego, że przebywasz z klientem w jednym pomieszczeniu, w odległości jednego metra. Najlepiej się pracuje w ciszy ― pamiętaj o tym. Jak zimna jest ta cisza ― nie ma znaczenia. Ludzie przychodzą do Ciebie nie po to, by pogadać. Te luźne pogawędki i dowcipy ― to wcale jest nieprofesjonalne. 

    

4. Ignoruj prośby klienta

Pamiętaj, jesteś profi i na pewno wiesz lepiej, czego w tej chwili potrzebuje skóra. Klientka przyszła do Ciebie kilka godzin przed uroczystością czy randką, a Ty widzisz, że skóra potrzebuje głębokiego oczyszczania zamiast mikroprądów? Rób swoje, ona jeszcze Ci podziękuje. To, że będzie miała zaczerwienioną twarz przez co najmniej kilka godzin, zdecydowanie nie ma aż takiego znaczenia.

 

5. Ignoruje innowacje

 Kto powiedział, że nowe jest lepsze od starego? Przecież ten cały szum wokół nowości najczęściej nie jest wart i 10% ich skuteczności. Wszyscy przerzucili się na ultradźwięki? Nie ma co ich słuchać, kiedyś na kursie powiedziano, że nie ma nic lepszego od oczyszczania mechanicznego. I co z tego, że po nim twarz przez dwa dni wygląda jak dojrzały pomidor? To przecież oznaka dobrze przeprowadzonego zabiegu. Bez kitu.

 

6. Nie zbaczaj z wytyczonej drogi 

Twój zestaw sprzętu kosmetycznego świetnie się spisze do rozwiązania każdego problemu kosmetycznego. Do Ciebie przyszła młoda dziewczyna z bliznami po trądziku, a Ty pracujesz w kierunku anti-age? Niech skorzysta z serii liftingu RF, a później jeszcze SMAS jej dorzuć! Nie zaszkodzi. Nie trzeba być elastycznym i otwartym ― niech świat się do Ciebie dostosowuje!

 

7. CRM — to dla nieudaczników!

 Zapisuj klientów na wizytę w notesie, a najlepiej trzymaj wszystko w pamięci. Jesteś mega-profesjonalistą! Co z tego, że kilka wizyt przypada na ten sam czas? Poczekają, nie potrwa to długo. Raz na jakiś czas, zdarza się u każdego, a ogólnie to masz pamięć jak serwery Googla. CRM to zbędny wydatek i “kula” dla tych, którzy mają kłopoty z pamięcią.

 

8. Żadnych promocji i programów lojalności 

Jesteś prawdziwym przedsiębiorcą ― tyle pracy i środków włożono w Twoją firmę! Teraz musisz czerpać maksymalne zyski. Żadnych ustępstw, musi być pełna cena nawet dla najstarszych klientów. Sprzedajemy kurs w pełnej cenie bez zniżek. Żadnych promocji, wyprzedaży do świąt i innych niekorzystnych głupot. Nie ma co pochlebiać klientowi ― jeśli przychodzi do Ciebie, znaczy ma pieniądze. Czemu masz zarabiać mniej?

 

9. Oszczędzaj na maksa 

Żadnych nowych urządzeń i innowacji. Pojawił się nowy dobry żel do liftingu RF? Po co on komu, jak zwykły żel przewodzący całkiem daje radę. Pękła jedna z komór w kombinezonie do presoterapii? Nie wymieniaj jej, zaklej taśmą klejącą, byle by się utrzymało. Nie zatrudniaj nowych wykwalifikowanych pracowników! To niesamowita rozrzutność! Sama odpowiadaj na telefony w trakcie zabiegu ― klient poczeka, sprzątaj w salonie, naprawiaj zepsute rzeczy, przeprowadzaj dwa zabiegi na raz u kilku klientów jednocześnie. Mniej wydatków ― więcej dochodów.

 

10. Zadnej sprawozdawczości 

Jaki był Twój dochód w tym miesiącu? A ile się wydało? Jak jest dochód, znaczy dobrze! Czy w tym miesiącu się płaciło kredyt lub czynsz ― o tym pomyślisz później, nie ma co tym martwić. Przecież masz dochód! Skorzystaj z kilku naszych porad, a gwarantujemy, że klientów będzie mniej. Mniej klientów ― mniej kłopotów. Mniej kłopotów ― więcej czasu dla siebie i spokojna głowa. Czyż nie wspaniale? Zemits uprzedza: ten poradnik jest zagrożeniem dla Twojego dobrobytu finansowego. Uprzedziliśmy :)

 

 

 

 

Przeczytaj nasze najnowsze artykuły:  

  1. Oddychając pełną piersią ― dlaczego tlenoterapia jest zabiegiem must-have dla salonów kosmetycznych
  2. Trendy Kosmetyczne 2021 ― Digest Dla Salonów Kosmetycznych
  3. Content Marketing W Kosmetologii: Jak Zachęcać Klientów?