Oddzwonimy!Podaj swoje dane, a nasi doradcy skontaktuje się z Toba w najbliższym czasie.

Content marketing w kosmetologii: jak zachęcać klientów?

Nowoczesne realia rynkowe przewidują obowiązkowe promowanie biznesu. Nie ma znaczenia, czy dopiero wstąpiłeś na drogę rozwoju w branży beauty czy już od dawna poświęciłeś swoje życie tej sprawie ― obowiązkowo się zetkniesz z koniecznością rozwijania i promowania swojej firmy. 

Istnieje kilka skutecznych strategii rozwoju biznesu kosmetycznego.

 

Content marketing, albo social media marketing jest jedną z nich.

 

Są nisze, w których o SMM dba się tylko dla porządku, ale nie w branży kosmetycznej. Tutaj jakościowe i pożyteczne treści są podstawowym narzędziem do poszukiwania klientów.

Dlatego dzisiaj omówimy kwestię content marketingu ― czy jest i dlaczego jest tak bardzo skuteczny? Gdzie zamieszczać treści? Jakie wpisy mają się znaleźć na stronie? Wyjaśniamy.

 

Czym jest content marketing?

 

Content marketing (marketing treści) jest taktyką aktywnego promowania biznesu poprzez treści, które są maksymalnie dopasowane do potrzeb, zainteresowań i poglądów potencjalnych klientów. Treści takie wywołują mocne zaangażowanie odbiorców i prowadzą do dalszej współpracy. Innymi słowy, ludziom na tyle podoba się to, co widzą, że w przyszłości zasubskrybują stronę i zostaną klientami firmy. 

 

Jest to rodzaj reklamy internetowej stosowanej do osiągnięcia celów biznesowych w brandingu oraz marketingu. Obejmuje zarówno darmowe publikacje ― teksty, nagrania, zdjęcia, jak i promowanie marki drogą płatnej reklamy.

 

Content marketing stał się  podstawowym i jednym z najskuteczniejszych narzędzi dla branży beauty ― wyjaśniamy, dlaczego.

 

Dlaczego ten sposób jest tak skuteczny?

Miliardy potencjalnych klientów w 2020 roku codziennie używają internetu ― do zakupów, wyszukiwania informacji, spędzania wolnego czasu, poznania czegoś ciekawego. Nowoczesne technologie marketingowe są skierowane na przyciągnięcie klientów drogą internetowym źródeł informacji. Jak działa content marketing:

  • Przedstawia produkt i usługi.
  • Buduje rozpoznawalność i lojalność. Przydatne treści pozytywnie przedstawiają firmę i obniżają stopień sprzeciwu odbiorcy.
  • Zwiększa konwersję i liczbę użytkowników, którzy przechodzą na stronę internetową firmy.
  • Pomaga firmie poznać potrzeby klientów. Tworzy zarys zainteresowań i problemów potencjalnych klientów, pomaga lepiej ich zrozumieć.
  • Prezentuje firmę na profesjonalnym poziomie. 

 

Badania wykazały, że dzisiaj użytkownicy zwracają uwagę raczej na ładny obrazek, niż na interesujący tekst. Dlatego ładnie zrobione treści wizualne są obowiązkowym składnikiem content marketingu.

 

Gdzie zamieszczać treści?

Dzisiaj na szczycie są portale społecznościowe. Są to najczęściej odwiedzane przez użytkowników strony, które gromadzą grupy docelowe różnego wieku i o różnorodnych potrzebach. Gdzie najlepiej zamieszczać content? Rozpatrzmy najpopularniejsze sieci społecznościowe.

 

 1. Instagram

Jest to król social media, który idealnie pasuje do promowania biznesu kosmetycznego. Oto trochę danych statystycznych, które udowadniają jego popularność:

  • 1 miliard ― tyle użytkowników odwiedza Instagram miesięcznie. 
  • 500 milionów ludzi codziennie oglądają stories.
  • 63% użytkowników wchodzi na Instagram co najmniej raz dziennie, 42% ― ponad raz, i tylko 16% używa aplikacji raz w tygodniu lub rzadziej.
  • Według prognoz, w 2020 roku średni czas spędzony przez jednego aktywnego użytkownika, będzie wynosił 28 minut dziennie. Jednak w okresie lockdown’u ten wskaźnik nieco wzrósł.
  • 62% użytkowników twierdzi, że ich zainteresowanie produktami marki wzrosło po obejrzeniu stories.
  • 11% użytkowników kupuje artykuły za pośrednictwem tego portalu.
  • Potencjalny zasięg reklamy  — 849,3 mln użytkowników.

Mimo że Instagram nadal zajmuje drugie co do popularności miejsce po Facebooku, wskaźniki czasu spędzonego na tych portalu powoli się wyrównują. Instagram jest świetnym narzędziem do promowania personalnej marki kosmetologa oraz celów biznesowych.

 

 2. Facebook

Liczba użytkowników tej sieci społecznościowej przekracza liczbę ludności Chin i USA na raz. Codziennie wysyła się 216 milionów wiadomości, publikuje się 72 miliony wpisów i 196 milionów zdjęć. Tu znajdziemy odbiorców o najwyższym poziomie aktywności i zdolności zakupowej, którzy czynnie udzielają się w dyskusji i generują własne treści. Oto statystyki:

  • 1,6 miliarda aktywnych użytkowników codziennie i 2,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie.
  • Średni czas spędzany na portalu — 35 minut.
  • Podział demograficzny: 54% kobiety i  56% mężczyźni.
  • Na Facebook zarejestrowano ponad 80 milionów stron biznesowych

Ponadto algorytmy sieci pozwalają na ustawienie reklamy w oparciu o kryteria grupy docelowej ― mogą to być zainteresowania, wiek, hobby, stan cywilny, miejsce pracy. Tworząc stronę biznesową i uruchamiając reklamę na Facebooku, można wybudować obraz marketingowy i zdobyć gotowe narzędzie do pracy z klientami.

 

3. Youtube

Król od treści wideo, druga po Google najczęściej odwiedzana strona na świecie. Już od dawna nie jest tylko biblioteką zabawnych filmików ― jest to potężne nowoczesne narzędzie do promowania biznesu. O tym też mówią statystyki:

  • 2 miliardy użytkowników dziennie, liczba ta nieustannie rośnie.
  • Posiada 80 wersji językowych i jest aktywnie używany w 100+ krajach. To doskonały sposób na umiędzynarodowienie interesu.
  • Codziennie na stronie przegląda się ponad 1 miliard godzin treści.

Tutaj można pójść w dwóch kierunkach: tworzyć własne treści wideo lub podłączyć reklamę.

Filmiki o nowych urządzeniach, nagrania z zabiegów i codzienności Twojego gabinetu ― każde treści mogą przyciągnąć nowych subskrybujących.

 

4. Pinterest

Dla wielu użytkowników Pinterest jest źródłem inspiracji. Jest to portal z treściami wizualnymi zawierający tematyczne składanki ładnych zdjęć i moodboardy. Jednak ta strona nie jest taka prosta, jak może się wydać na początku. Oto kilka faktów:

  • 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.
  • 71% użytkowników — kobiety w wieku od 25 do 54 lat. 58% kobiet stwierdza, że dokonywały zakupów na tej stronie.
  • 28% firm marketingowych już używają Pinteresta do promowania.

Po rejestracji konta biznesowego uzyskasz dostęp do przydatnych narzędzi, które mogą podnieść liczbę użytkowników przechodzących do strony. Na tym portalu są czynnie reklamowane towary i usługi, zamieszczane treści i nawet tworzone społeczności tematyczne.

 

Można również klasyfikować zamieszczone na stronie towary według potrzeb grupy docelowej i tworzyć ogłoszenia w ofertach specjalnych. Pinterest może stać się katalogiem, w którym umieścisz swoje towary.

 

5. Blog osobisty

Nic nie przyciąga klientów, jak ciekawa historia. Storytelling jest pozytywnie odbierany przez użytkowników, ponieważ każdy odnajdzie w historii coś dla siebie. Opowiadaj o swoich celach, dążeniach, drogę, którą przeszedłeś. Dziel sie nowościami, osiągnięciami i zwycięstwami. Niech Twoja firma zdobędzie własny tone of voice, który będzie jej wizytówką.

 

6. Portale dla kobiet i katalogi salonów kosmetycznych

 

O ile większość klientów branży beauty to kobiety, warto zwrócić uwagę na tego typu portale.

 

Na podobnych stronach użytkowniczki dzielą się swoimi doświadczeniami i efektami po zabiegach, piszą opinie i prowadzą aktywne dyskusje.

 

Salon kosmetyczny jest miejscem strategicznym, Tu przychodzą potencjalni użytkownicy usług. Opowiedz o nowych technologiach i zabiegach w osobnym katalogu, i nie zapomnij o ładnych zdjęciach oraz efektach przed i po. One przyciągają najwięcej uwagi.

 

Jak obliczać skuteczność?

 

Nie możesz dowiedzieć się o skuteczności swoich strategii content marketingu bez monitorowania danych. W tym może pomóc Google Analytics — narzędzie, które odnotowuje i ocenia najskuteczniejsze chwyty marketingowe, oraz statystyki Facebook i Instagram. Jakie wskaźniki decydują o skuteczności promowania:

  1. Zasięg. To liczba osób, które zobaczyły Twoje treści.
  2. Zaangażowanie. Ten współczynnik składa się z komentarzy, polubień, kliknięć, udostępnień i odpowiedzi na pytania. Można też tutaj odnieść specyficzne “zapisane” na Instagram i “przypięte” w Pinterest.
  3. Subskrybujący. To liczba osób, które zasubskrybowały Twoją stronę i regularnie przeglądają treści. 
  4. Wyświetlenia. To są dane o przeglądach treści, bez polubień i innych czynności, czyli w toku tzw. scrollingu.
  5. Wyświetlenia filmów. To liczba wyświetleń dodanych materiałów wideo; współczynnik ten dotyczy YouTube, Facebook, Snapchat, Instagram.
  6. Udostępnienia. Zamieszczanie części Twoich treści na kontach subskrybujących.
  7. Tagi. Tagowania użytkowników z nazwą konta Twojej firmy lub Twoje hashtagi.
  8. Wzmianki.

Wybierz odpowiednie do każdego serwisu współczynniki i regularnie je monitoruj. Ich wzrost lub spadek będą sygnalizować o poziomie skuteczności kampanii marketingowej. 

 

Przykłady wpisów

Jakie wpisy mają się znaleźć na stronie kosmetologa? Podzielmy je na typy według rodzaju zawartości.

 

1. Informacyjne 

To informacje o rodzajach usług, sposobach na pielęgnację, dobrych środkach, kosmetycznych trikach i najnowszych tendencjach branży.

Na przykład: “Głównym trendem bieżącego dziesięciolecia jest naturalność. Motto “less is more” jest dziś obecne w każdej strefie życia, szczególnie popularne w kosmetologii.  

Naturalność jest jedną z głównych tendencji branży beauty. Jednak o nią właśnie jest poniekąd najtrudniej. Prędkość i jakość życia nowoczesnego mieszkańca dużego miasta często są powodem pogarszającej się kondycji skóry: niewystarczająca ilość snu, jedzenie niskiej jakości, kurz, zanieczyszczenia, problemy ekologiczne….”

 

 

 

2. Sprzedające 

W takich wpisach możemy opowiadać o nowych technologiach i urządzeniach, które masz w swoim salonie, o ich zaletach i efektach zabiegów.

Na przykład: “Urządzenie do terapii falą uderzeniową Zemits WaveRestore.Nowość na rynku kosmetycznym!⠀Technologia terapii falą uderzeniową Zemits W-Pulse przewiduje stosowanie elektromagnetycznego źródła do produkowania energii, które z kolei wytwarza ruch balistyczny w głowicy.”.

 

 

3. “Przed i po”

To wyjątkowy rodzaj treści, które przynoszą niesamowite efekty w branży beauty. Przecież co wywołuje największy podziw? Realne fakty ― tylko one potrafią wybudować lojalność i wywołać zaufanie grupy docelowej.

Na przykład: “Czy efekt anti-age się utrzymuje przez lata? Tak, to prawda. Szczególnie gdy chodzi o zabiegu liftingu metodą SMAS HIFU Zemits UltraNexx"

 

 

Już wiesz o głównych narzędziach content marketingu. Promuj swoją firmę jakościowo!

 

Przeczytaj nasze najnowsze artykuły:  

  1. Jesienna Pielęgnacja Skóry: TOP-8 Zabiegów Aparatowych
  2. Najważniejsze Powody, Dla Których Warto Kupić Kombajn Kosmetyczny
  3. Lifting RF ― Sprawdzony Sposób Na Młodą I Zdrową Cerę
  4. Terapia Falą Uderzeniową I Krioterapia Do Szybkiego Usuwania Cellulitu