Nowoczesne realia rynkowe przewidują obowiązkowe promowanie biznesu. Nie ma znaczenia, czy dopiero wstąpiłeś na drogę rozwoju w branży beauty czy już od dawna poświęciłeś swoje życie tej sprawie ― obowiązkowo się zetkniesz z koniecznością rozwijania i promowania swojej firmy.
Istnieje kilka skutecznych strategii rozwoju biznesu kosmetycznego.
Content marketing, albo social media marketing jest jedną z nich.
Są nisze, w których o SMM dba się tylko dla porządku, ale nie w branży kosmetycznej. Tutaj jakościowe i pożyteczne treści są podstawowym narzędziem do poszukiwania klientów.
Dlatego dzisiaj omówimy kwestię content marketingu ― czy jest i dlaczego jest tak bardzo skuteczny? Gdzie zamieszczać treści? Jakie wpisy mają się znaleźć na stronie? Wyjaśniamy.
Content marketing (marketing treści) jest taktyką aktywnego promowania biznesu poprzez treści, które są maksymalnie dopasowane do potrzeb, zainteresowań i poglądów potencjalnych klientów. Treści takie wywołują mocne zaangażowanie odbiorców i prowadzą do dalszej współpracy. Innymi słowy, ludziom na tyle podoba się to, co widzą, że w przyszłości zasubskrybują stronę i zostaną klientami firmy.
Jest to rodzaj reklamy internetowej stosowanej do osiągnięcia celów biznesowych w brandingu oraz marketingu. Obejmuje zarówno darmowe publikacje ― teksty, nagrania, zdjęcia, jak i promowanie marki drogą płatnej reklamy.
Content marketing stał się podstawowym i jednym z najskuteczniejszych narzędzi dla branży beauty ― wyjaśniamy, dlaczego.
Miliardy potencjalnych klientów w 2020 roku codziennie używają internetu ― do zakupów, wyszukiwania informacji, spędzania wolnego czasu, poznania czegoś ciekawego. Nowoczesne technologie marketingowe są skierowane na przyciągnięcie klientów drogą internetowym źródeł informacji. Jak działa content marketing:
Badania wykazały, że dzisiaj użytkownicy zwracają uwagę raczej na ładny obrazek, niż na interesujący tekst. Dlatego ładnie zrobione treści wizualne są obowiązkowym składnikiem content marketingu.
Dzisiaj na szczycie są portale społecznościowe. Są to najczęściej odwiedzane przez użytkowników strony, które gromadzą grupy docelowe różnego wieku i o różnorodnych potrzebach. Gdzie najlepiej zamieszczać content? Rozpatrzmy najpopularniejsze sieci społecznościowe.
Jest to król social media, który idealnie pasuje do promowania biznesu kosmetycznego. Oto trochę danych statystycznych, które udowadniają jego popularność:
Mimo że Instagram nadal zajmuje drugie co do popularności miejsce po Facebooku, wskaźniki czasu spędzonego na tych portalu powoli się wyrównują. Instagram jest świetnym narzędziem do promowania personalnej marki kosmetologa oraz celów biznesowych.
Liczba użytkowników tej sieci społecznościowej przekracza liczbę ludności Chin i USA na raz. Codziennie wysyła się 216 milionów wiadomości, publikuje się 72 miliony wpisów i 196 milionów zdjęć. Tu znajdziemy odbiorców o najwyższym poziomie aktywności i zdolności zakupowej, którzy czynnie udzielają się w dyskusji i generują własne treści. Oto statystyki:
Ponadto algorytmy sieci pozwalają na ustawienie reklamy w oparciu o kryteria grupy docelowej ― mogą to być zainteresowania, wiek, hobby, stan cywilny, miejsce pracy. Tworząc stronę biznesową i uruchamiając reklamę na Facebooku, można wybudować obraz marketingowy i zdobyć gotowe narzędzie do pracy z klientami.
Król od treści wideo, druga po Google najczęściej odwiedzana strona na świecie. Już od dawna nie jest tylko biblioteką zabawnych filmików ― jest to potężne nowoczesne narzędzie do promowania biznesu. O tym też mówią statystyki:
Tutaj można pójść w dwóch kierunkach: tworzyć własne treści wideo lub podłączyć reklamę.
Filmiki o nowych urządzeniach, nagrania z zabiegów i codzienności Twojego gabinetu ― każde treści mogą przyciągnąć nowych subskrybujących.
Dla wielu użytkowników Pinterest jest źródłem inspiracji. Jest to portal z treściami wizualnymi zawierający tematyczne składanki ładnych zdjęć i moodboardy. Jednak ta strona nie jest taka prosta, jak może się wydać na początku. Oto kilka faktów:
Po rejestracji konta biznesowego uzyskasz dostęp do przydatnych narzędzi, które mogą podnieść liczbę użytkowników przechodzących do strony. Na tym portalu są czynnie reklamowane towary i usługi, zamieszczane treści i nawet tworzone społeczności tematyczne.
Można również klasyfikować zamieszczone na stronie towary według potrzeb grupy docelowej i tworzyć ogłoszenia w ofertach specjalnych. Pinterest może stać się katalogiem, w którym umieścisz swoje towary.
Nic nie przyciąga klientów, jak ciekawa historia. Storytelling jest pozytywnie odbierany przez użytkowników, ponieważ każdy odnajdzie w historii coś dla siebie. Opowiadaj o swoich celach, dążeniach, drogę, którą przeszedłeś. Dziel sie nowościami, osiągnięciami i zwycięstwami. Niech Twoja firma zdobędzie własny tone of voice, który będzie jej wizytówką.
O ile większość klientów branży beauty to kobiety, warto zwrócić uwagę na tego typu portale.
Na podobnych stronach użytkowniczki dzielą się swoimi doświadczeniami i efektami po zabiegach, piszą opinie i prowadzą aktywne dyskusje.
Salon kosmetyczny jest miejscem strategicznym, Tu przychodzą potencjalni użytkownicy usług. Opowiedz o nowych technologiach i zabiegach w osobnym katalogu, i nie zapomnij o ładnych zdjęciach oraz efektach przed i po. One przyciągają najwięcej uwagi.
Nie możesz dowiedzieć się o skuteczności swoich strategii content marketingu bez monitorowania danych. W tym może pomóc Google Analytics — narzędzie, które odnotowuje i ocenia najskuteczniejsze chwyty marketingowe, oraz statystyki Facebook i Instagram. Jakie wskaźniki decydują o skuteczności promowania:
Wybierz odpowiednie do każdego serwisu współczynniki i regularnie je monitoruj. Ich wzrost lub spadek będą sygnalizować o poziomie skuteczności kampanii marketingowej.
Jakie wpisy mają się znaleźć na stronie kosmetologa? Podzielmy je na typy według rodzaju zawartości.
To informacje o rodzajach usług, sposobach na pielęgnację, dobrych środkach, kosmetycznych trikach i najnowszych tendencjach branży.
Na przykład: “Głównym trendem bieżącego dziesięciolecia jest naturalność. Motto “less is more” jest dziś obecne w każdej strefie życia, szczególnie popularne w kosmetologii.
Naturalność jest jedną z głównych tendencji branży beauty. Jednak o nią właśnie jest poniekąd najtrudniej. Prędkość i jakość życia nowoczesnego mieszkańca dużego miasta często są powodem pogarszającej się kondycji skóry: niewystarczająca ilość snu, jedzenie niskiej jakości, kurz, zanieczyszczenia, problemy ekologiczne….”
W takich wpisach możemy opowiadać o nowych technologiach i urządzeniach, które masz w swoim salonie, o ich zaletach i efektach zabiegów.
Na przykład: “Urządzenie do terapii falą uderzeniową Zemits WaveRestore.Nowość na rynku kosmetycznym!⠀Technologia terapii falą uderzeniową Zemits W-Pulse przewiduje stosowanie elektromagnetycznego źródła do produkowania energii, które z kolei wytwarza ruch balistyczny w głowicy.”.
To wyjątkowy rodzaj treści, które przynoszą niesamowite efekty w branży beauty. Przecież co wywołuje największy podziw? Realne fakty ― tylko one potrafią wybudować lojalność i wywołać zaufanie grupy docelowej.
Na przykład: “Czy efekt anti-age się utrzymuje przez lata? Tak, to prawda. Szczególnie gdy chodzi o zabiegu liftingu metodą SMAS HIFU Zemits UltraNexx"