W dzisiejszych czasach to, co mówi się o nas, jest równie ważne, jak to, co sami o sobie mówimy. Nowoczesne firmy dobrze wiedzą, że jeden nieudany projekt czy pechowa reklama potrafią zniszczyć ich reputację.
Marki kosmetyczne są szczególnie podatne na takie zawirowania, gdyż naszymi klientami są żywi ludzie ― kosmetolodzy i użytkownicy ― którzy codziennie kupują nasze urządzenia. Nasza grupa docelowa zawsze ostro odczuwa obniżenie standardu produktu. To z kolei odbija się na reputacji.
Reputacji nie da się kupić. Ale można ją poprawić. Dzisiaj opowiemy o tym, jak praca z reputacją marki poprawi opinię Twoich klientów, zdradzimy tajemnice prawidłowego pozycjonowania firmy za pośrednictwem TOP-produktu, wyjaśnimy, czym jest SERM i jakie ma narzędzia.
Sięgnijmy na chwilę do naszej podświadomości. Co wyobrażamy sobie, gdy przypominamy nazwę marki ― obraz, melodię, emocję? Najbanalniejszy przykład to Coca Cola, która dla wielu kojarzy się ze świąteczną reklamą, dźwiękiem dzwonków, czerwonym kolorem i nawet ciepłem rodzinnego domu.
Tak samo w kosmetologii. Weźmy przykład makri Zemits. Jesteśmy amerykańskim producentem profesjonalnego sprzętu, którego TOP-produktem są kombajny kosmetyczne. To nasze bestsellery, urządzenia, które podbiły rynek swoją uniwersalnością, niezawodnością i praktycznością ― Verstand, Verstand PRO, Meister NG.
Były zaprojektowane w oparciu o realne oczekiwania i wymagania specjalistów, kosmetologów. To idealny produkt, który zaspokaja wszystkie potrzeby związane ze sprzętem kosmetycznym. Urządzenie, które świetnie się spisze dla początkujących kosmetologów i profesjonalistów, pracujących w branży beauty od lat. Wyjątkowy design, kolorystyka obudowy, styl, minimalistyczność, jakość ― oto jakie skojarzenia wywołuje nasza marka wśród innych producentów. Właśnie dzięki temu klienci kupują sprzęt od nas.
Ponieważ Zemits to dbałość o każdy szczegół, kompleksowy produkt, który składa się z efektywnych urządzeń kosmetycznych i wspaniałej obsługi naszego zespołu kosmetologów, marketologów i menedżerów.
Wybierz swoją główną zaletę, główny plus, niszę, w której jesteście najlepsi ― i promuj ją!
Przejdźmy do opinii. Jak teraz kupujemy produkty? Tak, najpierw czytamy opinie. Dzisiaj realne opinie odgrywają kluczową rolę przy wyborze usług czy urządzeń. Badania wskazują, że w 2020 roku 93% użytkowników szukało opinii o firmie czy produkcje za pośrednictwem Google My Business, Yelp, Facebook, a 87% systematycznie czytało przeglądy. 72% nabywców i klientów intensywnie dzielą się swoimi opiniami. To duży wzrost w porównaniu do minionych lat. W tym sektorze można dostrzec bezpośrednią zależność między liczbą pozytywnych / negatywnych opinii i liczbą pozytywnych decyzji o zakupie towaru / usługi.
Taka jest nowoczesna matematyka. Ale co jeśli masz naprawdę dobry produkt, ale liczba negatywnych opinii rośnie? To mogą być też sztuczki konkurentów. Jak poprawić reputację marki?
SERM (Search Engine Reputation Management) to mechanizm stosowany w zwiększeniu ilości nacechowanych pozytywnie treści o marce.
Jakie narzędzia pomogą poprawić reputację:
Jakie serwisy z opiniami istnieją? O tym poniżej.
Takie działania podnoszą poziom zaufania do marki i stymulują sprzedaż. Cenność tych treści polega na tym, że są one tworzone przez realnych ludzi, nie zaś zespół marketologów. Taka opinia jest bardziej istotna dla klienta. Ogólne wyniki wyszukiwania to swoista ilustracja opinii konsumentów o firmie, produkcie i usługach.
Dobra reputacja to fundusz firmy. Praca nad jej budowaniem musi być prowadzona nieprzerwanie. Jeśli chcesz stawiać czoła konkurentom ― rzetelnie podejdź do sprawy i odpowiedz na kluczowe pytania:
Razem zbudujemy solidną strategię biznesową! Bo Zemits to nie tylko producent, to partner biznesowy, któremu zależy na Twoich sukcesach!