Showroom w Warszawie

Oddzwonimy!Podaj swoje dane, a nasi doradcy skontaktuje się z Toba w najbliższym czasie.

Pracujemy nad reputacją marki: kombajny kosmetyczne, opinie, SERM, wyniki wyszukiwania

W dzisiejszych czasach to, co mówi się o nas, jest równie ważne, jak to, co sami o sobie mówimy. Nowoczesne firmy dobrze wiedzą, że jeden nieudany projekt czy pechowa reklama potrafią zniszczyć ich reputację. 

Marki kosmetyczne są szczególnie podatne na takie zawirowania, gdyż naszymi klientami są żywi ludzie ― kosmetolodzy i użytkownicy ― którzy codziennie kupują nasze urządzenia. Nasza grupa docelowa zawsze ostro odczuwa obniżenie standardu produktu. To z kolei odbija się na reputacji. 

Reputacji nie da się kupić. Ale można ją poprawić. Dzisiaj opowiemy o tym, jak praca z reputacją marki poprawi opinię Twoich klientów, zdradzimy tajemnice prawidłowego pozycjonowania firmy za pośrednictwem TOP-produktu, wyjaśnimy, czym jest SERM i jakie ma narzędzia. 

 

 

Kombajn kosmetyczny kojarzy się z marką? 

Sięgnijmy na chwilę do naszej podświadomości. Co wyobrażamy sobie, gdy przypominamy nazwę marki ― obraz, melodię, emocję? Najbanalniejszy przykład to Coca Cola, która dla wielu kojarzy się ze świąteczną reklamą, dźwiękiem dzwonków, czerwonym kolorem i nawet ciepłem rodzinnego domu.

Tak samo w kosmetologii. Weźmy przykład makri Zemits. Jesteśmy amerykańskim producentem profesjonalnego sprzętu, którego TOP-produktem są kombajny kosmetyczne. To nasze bestsellery, urządzenia, które podbiły rynek swoją uniwersalnością, niezawodnością i praktycznością ― Verstand, Verstand PRO, Meister NG.

Były zaprojektowane w oparciu o realne oczekiwania i wymagania specjalistów, kosmetologów. To idealny produkt, który zaspokaja wszystkie potrzeby związane ze sprzętem kosmetycznym. Urządzenie, które świetnie się spisze dla początkujących kosmetologów i profesjonalistów, pracujących w branży beauty od lat. Wyjątkowy design, kolorystyka obudowy, styl, minimalistyczność, jakość ― oto jakie skojarzenia wywołuje nasza marka wśród innych producentów. Właśnie dzięki temu klienci kupują sprzęt od nas.

Ponieważ Zemits to dbałość o każdy szczegół, kompleksowy produkt, który składa się z efektywnych urządzeń kosmetycznych i wspaniałej obsługi naszego zespołu kosmetologów, marketologów i menedżerów.

Wybierz swoją główną zaletę, główny plus, niszę, w której jesteście najlepsi ― i promuj ją!

 

Reputacja marki: siła opinii

Przejdźmy do opinii. Jak teraz kupujemy produkty? Tak, najpierw czytamy opinie. Dzisiaj realne opinie odgrywają kluczową rolę przy wyborze usług czy urządzeń. Badania wskazują, że w 2020 roku 93% użytkowników szukało opinii o firmie czy produkcje za pośrednictwem Google My Business, Yelp, Facebook, a 87% systematycznie czytało przeglądy. 72% nabywców i klientów intensywnie dzielą się swoimi opiniami. To duży wzrost w porównaniu do minionych lat. W tym sektorze można dostrzec bezpośrednią zależność między liczbą pozytywnych / negatywnych opinii i liczbą pozytywnych decyzji o zakupie towaru / usługi.

Taka jest nowoczesna matematyka. Ale co jeśli masz naprawdę dobry produkt, ale liczba negatywnych opinii rośnie? To mogą być też sztuczki konkurentów. Jak poprawić reputację marki?

 

 

Czym jest SERM i jakie ma narzędzia? 

SERM (Search Engine Reputation Management) to mechanizm stosowany w zwiększeniu ilości nacechowanych pozytywnie treści o marce. 

Jakie narzędzia pomogą poprawić reputację:

  • PR. To publikacja artykułów i wzmianki w mediach.
  • SMM. To prowadzenie stron na portalach społecznościowych: Instagram, Tik-Tok, Facebook. Aktywność, codzienne umieszczanie wpisów, publikowanie stories.
  • Crowd marketing. To publikacja opinii o firmie i przeglądów jej produktów lub usług.
  • SEO. Publikacja i promowanie treści zawierających SEO-klucze, które będą rozpoznawane przez wyszukiwarki.
  • Skojarzenia. Promowanie najpopularniejszego i najbardziej udanego produktu, z którym chcesz zbudować skojarzenia
  • Opinie w niezależnych serwisach. Pobudzaj Twoich klientów do pisania opinii, odpowiadaj zarówno na pozytywne, jak i negatywne komentarze. Reagowanie na te ostatnie jest szczególnie ważne, gdyż zdrowa krytyka pomaga rosnąć i rozwijać się, a niezdrowa ― cóż, takie coś też się zdarza. Uprzejmość i zaangażowanie ― oto Twoje główne narzędzia.

Jakie serwisy z opiniami istnieją? O tym poniżej.

 

 

 

Dlaczego budowanie reputacji w sieci jest ważne?

Takie działania podnoszą poziom zaufania do marki i stymulują sprzedaż. Cenność tych treści polega na tym, że są one tworzone przez realnych ludzi, nie zaś zespół marketologów. Taka opinia jest bardziej istotna dla klienta. Ogólne wyniki wyszukiwania to swoista ilustracja opinii konsumentów o firmie, produkcie i usługach.

 

Wnioski ― jak poprawić reputację marki

Dobra reputacja to fundusz firmy. Praca nad jej budowaniem musi być prowadzona nieprzerwanie. Jeśli chcesz stawiać czoła konkurentom ― rzetelnie podejdź do sprawy i odpowiedz na kluczowe pytania:

  • Z jakim produktem chcesz zbudować skojarzenia?
  • Jaki kierunek promowania jest najlepszy dla Twojej firmy?
  • Skąd do Ciebie przychodzą klienci?
  • Czym są zadowoleni / niezadowoleni?
  • Jak możesz poprawić istniejący układ?
  • Jak zachęcić klientów do pisania opinii?

Razem zbudujemy solidną strategię biznesową! Bo Zemits to nie tylko producent, to partner biznesowy, któremu zależy na Twoich sukcesach!

 

Przeczytaj nasze najnowsze artykuły:  

  1. Oddychając pełną piersią ― dlaczego tlenoterapia jest zabiegiem must-have dla salonów kosmetycznych
  2. Anty-Poradnik Dla Kosmetologów ― 10 Wskazówek, Jak Stracić Najbardziej Lojalnych Klientów
  3. Przenośne Urządzenia Kosmetyczne Zemits Home Care: Jakie Są?