Każdy właściciel salonu kosmetycznego wie, że biznes to system. W zależności od podjętych decyzji możemy osiągnąć sukces lub nie. Branża beauty również nie znosi chaosu i nieprzemyślanych decyzji. Nie ma znaczenia, czy już masz swoją firmę czy dopiero rozpoczynasz tą drogę ― nasz artykuł będzie pomocny. Nasza TOP-menedżera podzieli się swoim doświadczeniem ― jak sprawić, by biznes rozwijał się i skutkował większą ilością sprzedaży. Opowiemy przy tej okazji zwłaszcza o stosowaniu systemu CRM. Jak nie zapomnieć o żadnym z klientów? Indywidualne oferty dla każdego? Precyzyjny mechanizm kontroli czy niezrozumiały skrót? O wszystkim po kolei.
Angielskie «Customer Relationship Management» możemy przetłumaczyć jako “zarządzanie relacjami z klientami”. Innymi słowy, jest to system do zbierania i analizy informacji o klientach, potocznych i przyszłych, partnerach i dostawcach. Jest to de facto interaktywny zbiór danych służący do rozwiązywania różnorodnych zadań i gromadzenia informacji.
Tak, można jeszcze dziś spotkać przypadki prowadzenia “ręcznego” CRM ― wypełniania tabelek lub stosowania zlokalizowanych programów. Jednak ta opcja pod względem skuteczności jest gorsza od zautomatyzowanych systemów biznesowych.
Na czym polega główny cel systemów CRM w branży beauty? Oczywiście, kontakt z klientem. Tu działamy w dwóch kierunkach:
System tworzy iluzję “obecności” ― przebywasz z klientem zarówno w chwilach pozytywnego doświadczenia, jak i w sytuacjach negatywnych.
Jeszcze nie masz pewności co do tego, czy system CRM jest potrzebny dla Twojego biznesu? Oto przykłady “bonusów”, które dostajesz z CRM:
Posiadając takie możliwości, salon istotnie podnosi poziom jakości swoich usług. Jak się zmieni nastawienie klientów? Oni poczują, że pamiętasz i dbasz o nich.
Są dwie opcje ― to system online lub pełnowartościowe oprogramowanie. Każdy posiada swoje wady i zalety. Rozpatrzmy każdy z nich.
Jest to właściwie strona internetowa umieszczona na serwerach. Do pracy tworzymy personalne konto z loginem i hasłem. Cała baza danych jest przechowywana w “chmurze” i się zachowa nawet w przypadku błędu systemowego lub jakichkolwiek innych problemów technicznych.
Na stronę możesz wejść w dowolnym miejscu, byle był internet. Wszystkie aktualizacje i błędy systemowe nie są Twoim kłopotem, po prostu ciesz się z korzystania z serwisu.
To program instalowany na komputer lub laptop. Jest adaptowany pod potrzeby każdej firmy poprzez korygowanie początkowego kodu. Opłata za ten serwis jest jednorazowa lub coroczna. Najczęściej ten program jest ograniczony pamięcią w komputerze, ponieważ przechowuje dane na jednym z dysków twardych.
Wybór należy do Ciebie. Oceń wszystkie za i przeciw.
Do skutecznego i prawidłowego stosowanie tego rodzaju “nowostki” masz ustalić, jakie wymagania masz odnośnie systemu CRM. Spośród wszystkich zalet oferowanych przez programistów dla salonu piękności najbardziej istotne są:
Sporządziliśmy listę popularnych systemów CRM oraz innych przydatnych dla firmy kosmetycznej programów.
Serwis internetowy z darmowym okresem próbnym. Jakie funkcje mogą Cię zainteresować? Przede wszystkim ― automatyczna rejestracja zgłoszeń, integracja z systemem bankowości, pocztą elektroniczną i portalami społecznościowymi. Rozszerzone funkcje ustawień pozwalają na dopasowanie programu do swoich potrzeb. Można też prowadzić rozmowy telefoniczne i konwersacje tekstowe online.
To oprogramowanie udostępnia następujące pożyteczne funkcje:
To nowoczesny system zarządzania relacjami z klientami umożliwiający zwłaszcza:
To serwis telefonii internetowej pomagający w wybudowaniu sprawnej komunikacji z klientami. Oprócz autorskiego systemu CRM zintegrowanego z telefonią VoIP, Zadarma pozwala zwłaszcza na:
Jest to pełnowartościowy rozbudowany system CRM, wśród którego funkcji znajdziemy zwłaszcza:
To przydatne narzędzie do zarządzania płatnościami ― zoptymalizowany system fakturowania pozwalający na szybkie i skuteczne uzupełnianie, drukowanie i wysyłanie faktur oraz śledzenie statusu płatności, obsługę magazynów, prowadzenie bazy produktów oraz wystawianie rachunków online.
Wybieraj, testuj, dopasuj do swoich potrzeb i podnieś skuteczność Twojego biznesu.
Po udanej integracji możesz używać wybranego systemu CRM na 100%.